پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۲۶
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: در نشست خبری امروز پنج شنبه اول اردیبهشت ماه  ۱۴۰۱ استاندار بوشهر که با حضور معاونین و مدیران کل استان برگزار شد، کلیاتی از وضعیت آبی استان بوشهر مطرح و وضعیت آب شیرین کن برازجان نیز تشریح شد.

سرپرست آب و فاضلاب استان بوشهر در این نشست در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره آب شیرین کن برازجان و آخرین وضعیت آن و این که در مباحث مطرح شده آب شیرین کن های استان، اسمی از این آب شیرین کن شنیده نمی شود، گفت که بخشی از آب تولیدی آب شیرین کن برازجان وارد مدار و در شهرستان دشتستان تقسیم شده است.

به گزارش «فکرشهر»، ابوالحسن عالی توضیح داد: آب شیرین کن برازجان ۱۷هزار مترمکعبی است که تقریبا ۷ هزار مترمکعب آن روی مدار است. ۴ هزار مترمکعب آب تولیدی آن به برازجان و روستاهای حوزه جنوب برازجان و مجتمع «بنداروز» وارد شده، هزار مترمکعب آن به شبانکاره، هزار مترمکعب آب تولیدی آن به سعد آباد و هزار مترمکعب هم به مدار آبرسانی آب پخش وارد شده است.

وی با تاکید بر این که ۷هزار مترمکعب آب تولیدی آب شیرین کن برازجان به مدار وارد شده، افزود: ۱۰هزار مترمکعب ظرفیت باقیمانده دیگر این آب شیرین کن را نیز می شود به راحتی و ظرف دو هفته دیگر وارد مدار کرد ولی مشکلات قانونی دارد و بحث آبگیر دارد و ما در حال پیگیری هستیم که بتوانیم بدون آبگیر و بدون پیش تصفیه آن را وارد مدار کنیم.

عالی اضافه کرد: اگر مجوزهای قانونی را بگیریم می توانیم تا حداکثر اواخر اردیبهشت ماه، آب تولیدی آن را وارد مدار کنیم.

سرپرست آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در کل در استان بوشهر، حدود ۲۲۲ هزار مترمکعب مجموع تولید آب شیرین کن است که ۳۷ هزار مترمکعب آن در مدار است، ۹۰ هزار مترمکعب در حال ساخت است، ۹۵۰۰ مترمکعب آن در مرحله فراخوان و انعقاد قرارداد است و ۱۶ هزار مترمکعب در مرحله انعقاد مجدد قراداد است که ۸۵۰۰ تای آن در آب پخش و ۷۵۰۰ تا در دلوار است. 

وی اضافه کرد: یک ۷۰هزار مترمکعب نیز در نیروگاه اتمی است که در حال اخذ مجوز هستیم. بدون آب شیرین کن نیروگاه، مجموع آب ها می شود ۱۵۲ هزار مترمکعب و که اگر همه این ها را جمع بزنیم، ۲۲۲ هزار مترمکعب آب است که وارد مدار می شود.

ابوالحسن عالی همچنین گفت: دو سالی در دشتستان در خدمت آقای پیرمرادی بودیم و اگر بخواهم در یک کلمه ایشان را وصف کنم، ایشان انسان باتقوایی بود، و بسیار تقوا داشت.

وی افزود: مرحوم پیرمرادی در بحث آبرسانی هم اقدامات خیر داشتند و ما حتما پس از کسب مجوزهای لازم یکی از تاسیسات آبرسانی شهرستان دشتستان را به نام ایشان مزین خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: آب، امروز، نیاز اصلی استان و جامعه و کشور است.

محمدهادی رستمیان افزود: به مناسبت کاهش بارش، تغییر اقلیم، برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، ناگزیر به مدیریت مصرف آب هستیم.

وی گفت: ۴۰۰ هزار مترمکعب ورودی آب به استان بوشهر است. ۲۵ هزار مترمکعب از خط کوثر، ۱۵ هزار متر مکعب از چشمه ساسان کازرون و رودخانه شاپور، ۴۰ هزار مترمکعب از چاه های استان بوشهر و تا امروز، ۳۶ هزار مترمکعب ظرفیت تولید آب شیرین کن های استان است.

وی درباره ظرفیت های آب شیرین کن های استان بوشهر نیز توضیح داد: ۲۵۰۰ مترمکعب در بوشهر، ۱۵۰۰ مترمکعب در کنگان، ۱۰۰۰ مترمکعب در جزیره شیف، ۶۰۰ مترمکعب در گلستان و ۴۰۰ مترمکعب هم در سعدآباد ظرفیت آب تولیدی است که در برابر آب با یارانه ای که دولت در اختیار شهروندان قرار می دهد آب گرانی است.

رستمیان اضافه کرد: همه این آب ها وارد شبکه می شود و در اختیار ما است و با توزیع متناسب در استان قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر درباره آب شیرین کن وحدتیه نیز توضیح داد: چندین مرحله بازدید و پیگیری صورت گرفت و قرار بود پایان سال گذشته تجهیزات آن نصب شود ولی نشد و به الان رسیده است.

وی گفت: آب شیرین کن وحدتیه با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب است که تجهیزاتش نیامده بود و الان وارد استان شده و در حال نصب است و طبق قولی که داده اند امیدواریم خردادماه این آب شیرین کن را به محور تولید برسانیم.

محمدهادی رستمیان در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره آخرین وضعیت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان نیز اظهار داشت: بیمارستان برازجان در مصوبات سفر رییس جمهور اعلام شد ولی عدد و رقمش نیامده بود و در سفری که وزیر محترم بهداشت به استان داشتند، با پیگیری ها و نامه نگاری ها و تماس های تلفنی که جناب آقای استاندار داشتند با جناب آقای مخبر معاون اول رییس جمهور، یک عدد ۲۰ میلیارد تومانی را در خصوص بیمارستان۱۷ شهریور برازجان اختصاص دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر